• Werken bij

Werken bij

Verkeersatelier is geen conventioneel verkeersadviesbureau. Als mobiele werkplaats werken wij op locatie aan uiteenlopende verkeer- en vervoervraagstukken. Sinds de oprichting in 2016 heeft Verkeersatelier een aantal medewerkers aan zich verbonden met diverse achtergronden.

Vanuit deze diversiteit geloven wij in het realiseren van resultaten die niet alleen oog hebben voor de verschillende belangen in de omgeving, maar ook blijk geeft van de diversiteit binnen onze organisatie.

Zo willen wij niet alleen een gedragen product realiseren, maar ook waarde toevoegen vanuit een diversiteit aan kennis, kunde en ervaring. Daarbij geloven wij in het door blijven leren en het ontwikkelen van de mens als persoon en het team achter Verkeersatelier. Vanuit deze gedachte laten wij graag onze collega's aan het woord. Heeft u vragen neem dan gerust contact met hen op!


Nick van der Tak aan het woord

 

Sinds juli 2019 ben ik in dienst getreden bij Verkeersatelier. Nadat ik oorspronkelijk begon als werkstudent om laadpalen uit te rollen en bewoners te woord te staan in de gemeente Uithoorn, kreeg ik gaandeweg meer verantwoordelijkheden in diverse facetten binnen verkeer en vervoer. Dit bleek een goede keuze te zijn geweest! Ik heb in circa 1,5 jaar tijd niet alleen de beheers- en uitvoeringskant meegemaakt, maar ook mogen proeven hoe het is om werkzaam te zijn in een beleids- en toetsfunctie. Deze laatste functie mag ik nu uitvoeren bij de gemeenten Haarlem en Zandvoort.

Ik kwam bij toeval voor de zomer van 2019 bij Verkeersatelier terecht, na het afronden van mijn pre-master (en daardoor ruim 3 maanden vrij had). Kort nadat ik dienst trad, kon ik geen betere werkgever bedenken.

Verkeersatelier denkt proactief mee als je ergens mee zit of ergens behoefte aan hebt. Dit is niet alleen werkgerelateerd, maar ook studiegerelateerd. Hierdoor ontstaan goede gesprekken die ertoe leiden dat je weer verder kan of tips aangereikt krijgt om een bepaald vraagstuk nog beter op te pakken. In mijn geval heeft dat positief uitgepakt en heb ik zelfs mijn masterdiploma in ontvangst mogen nemen (juni 2020), naast mijn werk bij Verkeersatelier.

Wat mij verder vooral trekt bij werken bij Verkeersatelier, is de vrijheid die je hebt tijdens je werk. Eén van mijn eerste taken betrof, zoals gezegd, het uitrollen van laadpalen in Uithoorn. Daarvoor ging ik regelmatig naar buiten om fysiek te kijken welke locaties geschikt zouden kunnen zijn voor het plaatsen van een laadpaal. Voor veel andere taken die ik inmiddels oppak, krijg ik net zoveel vrijheid om te doen en mijzelf te ontwikkelen in wat ik leuk vind.

Ik blijf ook regelmatig tegen mijzelf zeggen dat ik elke dag weer iets nieuws leer – en in de dynamische wereld van verkeer en vervoer is dat ook echt zo. Blijven leren en nieuwe ervaringen opdoen hoop ik de komende tijd dan ook zoveel mogelijk te te mogen doen bij Verkeersatelier!


Sebastiaan van Rossum aan het woord

 

Ongeveer anderhalf jaar na mijn afstuderen als student Planologie aan de Universiteit van Amsterdam kwam ik in maart 2019 via-via in contact met Verkeersatelier. Op dat moment was ik via het detacheringsbureau Maandag al even werkzaam in de verkeers- en vervoerssector bij diverse gemeenten. Het werken bij diverse gemeenten via een detacheringsconstructie aan verkeer- en vervoervraagstukken beviel voor mij op dat moment. Wel miste ik een gespecialiseerdere organisatie die mij kon helpen in het verder ontwikkelen van mijn kennis en kunde op het gebied van mobiliteit.

Verkeersatelier biedt mij die kans en ik ben inmiddels werkzaam geweest bij de verschillende gemeenten als adviseur verkeer en vervoer. Zo heb ik onder tussen gewerkt bij de gemeenten Gooise Meren, Haarlem, Ouder-Amstel, Uithoorn en Zandvoort. Voor de gemeente Uithoorn en Ouder-Amstel verliep dit via DUO+, de uitvoerorganisatie voor de gemeenten Diemen, Uithoorn en Ouder-Amstel. Het werk en de functies bij deze gemeenten was in zijn vorm van taken en verantwoordelijkheden erg uiteenlopend. Zo heb ik in Zandvoort voornamelijk een verkeerskundige beleids- en toetsfunctie vervult en bij DUO+ stond ik dichter bij de uitvoering van alle verkeer- en vervoer gerelateerde zaken. Ook heb ik in 2019 en 2020 mogen meewerken aan gemeentelijke verkeer- en vervoerplan voor de gemeente Gooise Meren. Dit plan wordt begin 2021 vastgesteld onder de noemer ‘Mobiliteitsvisie Goed en veilig op weg’.

Aangezien mijn bachelor en masterstudie Planologie aan de Universiteit van Amsterdam niet bijzonder gefocust was op verkeer en mobiliteit, krijg ik bij Verkeersatelier de mogelijkheid om mij op dat gebied ook buiten mijn werk te ontwikkelen. Zo heb ik via Verkeersatelier in 2020 een post-hbo Verkeerskunde gevolgd bij DTV Consultants, waardoor mijn rugzak met verkeerkundige kennis nog verder groeit.

Sinds begin 2019 heb ik mij daarom als junior in een korte tijd kunnen ontwikkelen als volwaardig adviseur verkeer en vervoer. Binnen de groeiende organisatie is er veel verkeer- en mobiliteit specifieke kennis aanwezig, waarbij ik niet alleen specifiek binnen mijn werk, maar ook bij mijn ontwikkeling wordt geholpen.